شناسهٔ خبر: 177472 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

کیفیت ساخت و ساز با رتبه‌بندی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی بهبود می‌یابد

محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اهمیت رتبه‌بندی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی گفت: طرحی در دستور کار داریم تا از ظرفیت کارخانجات در زمینه تولید قیر و آسفالت استفاده کنیم و این مدل را با کمک انجمن صنفی در صنعت سازه‌های فولادی نیز پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در نشست تخصصی مدیران صنعت سازه‌های فولادی ایران به اهمیت رتبه‌بندی تولیدکنندگان این حوزه اشاره کرد و گفت: ما ماه‌هاست با انجمن صنفی و تولیدکنندگان سازه‌های فولادی در حال رایزنی هستیم تا به نتیجه‌گیری در این زمینه دست یابیم. 

وی هدف از این رتبه‌بندی را بهبود بهره‌وری در طرح‌ها و ساخت و سازهای راه و مسکن بر اساس یک روش علمی و استاندارد عنوان کرد.

حیدری به کیفیت ساخت و سازها نیز اشاره کرده و بیان کرد: طرحی در دستور کار داریم تا از ظرفیت کارخانجات در زمینه تولید قیر و آسفالت استفاده کنیم و این مدل را با کمک انجمن صنفی در صنعت سازه‌های فولادی نیز پیگیری خواهیم کرد.

حیدری به چالش‌های پیش روی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین مانع این طرح تأمین مالی است. 

وی تأکید کرد که باید شیوه‌های مشارکتی با وزارت راه و شهرسازی مکتوب شود تا از توان تولیدکنندگان سازه‌های فولادی برای رفع معضل مسکن کشور بهره‌مند شویم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیشنهاد کرد که برای آغاز، می‌توان سازه‌های فولادی را در ساختمان‌های دولتی، از جمله بیمارستان‌ها، پیاده‌سازی کرد.

وی افزود: در قالب مدل مشارکتی با وزارت راه و شهرسازی، می‌توانیم از توان تولیدکنندگان سازه‌های فولادی استفاده و معضل مسکن کشور را برطرف کنیم.